Strona główna » Konferencja Młodych Naukowców


SZÓSTA OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA MŁODYCH NAUKOWCÓW
Współczesne dylematy funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw
- teoria i praktyka

Konferencja realizowana w formule zdalnego dostępu
MS Teams , 22 maja 2020 roku

 


PROBLEMATYKA


UWAGA! Zaplanowana w terminie 22-23 maja 2020 r. Konferencja ODBĘDZIE SIĘ w formule zdalnego dostępu, przy wykorzystaniu narzędzia MS Teams (środowisko Office 365, Microsoft)

Zachęcamy Państwa do nadsyłania artykułów mieszczących się w następujących czterech blokach tematycznych:

  1. Przedsiębiorstwo w obliczu zmian społecznych, gospodarczych i technologicznych
    - Zmiany na rynku pracy - robotyzacja, antidotum na brak pracowników, czy zagrożenie
    - Tradycyjne i nowe źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
    - Tworzenie innowacji, czy wykorzystanie sprawdzonych modeli biznesowych
    - Cykl życia przedsiębiorstwa – teoria versus praktyka gospodarcza
     
  2. Nowe trendy społeczno-ekonomiczne a rozwój przedsiębiorstwa
    - Ekonomia współdzielenia versus dotychczasowe modele ekonomiczne
    - Zmiany socjo-kulturowe i ich wpływ na strategie kreowania wartości przedsiębiorstw 
    - Nierówności społeczne - problem Państwa, społeczeństwa czy przedsiębiorstwa
    - Istota i różnice pokoleniowe na rynku pracy a strategie HR i rozwój przedsiębiorstw
     
  3. Relacja państwo-przedsiębiorstwo w gospodarce cyfrowej
    - Instytucjonalne i programowe wsparcie rozwoju MSP w Polsce
    - Zmiany legislacyjne i polityka II szansy - likwidacje, bankructwa i upadłości przedsiębiorstw
    - Rola Państwa w odbudowie wartości przedsiębiorstw - restrukturyzacja przyjazna dla biznesu
    - Polityka Państwa motorem rozwoju nowoczesnych przedsiębiorstw - ewolucja czy rewolucja
     
  4. Destruktory i kreatory wartości  na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu / usługi
    - Polityka sektorowa a zrównoważony rozwój gospodarki
    - Rola systemów zarządzania jakością w kreacji wartości przedsiębiorstwa
    - Green marketing i CSR jako kreatory wzrostu jakościowej przewagi konkurencyjnej 
    - Projakościowy paradygmat zarządzania na poziomie produktu i usługi

Szanowni Autorzy - jeżeli obszar Państwa zainteresowań badawczych nie mieści się w pełni w wyżej wymienionej problematyce, to prosimy o kontakt mailowy w celu uzyskania odpowiedzi, czy zostanie przyjęty artykuł o proponowanym przez Państwa tytule. Prosimy zapytanie kierować na adres mailowy wydarzenia (zakładka - publikacja).