Strona główna » Paweł Antonowicz

Antonowicz P., Bęben R., Fuzja Grupy LOTOS przez pryzmat Google Trends; [w:] Społeczno-gospodarcza perspektywa fuzji PKN Orlen i Grupy Lotos: wybrane zagadnienia: diagnoza – polemika – dylematy; pod red. Antonowicz P., Bęben R., Kuczamer-Kłopotowska S., 2022, Sopot, Wyd. Centrum Myśli Strategicznych, s. 10-15.


Komunikowanie jest jednym z najistotniejszych procesów społecznych, dlatego wraz z rozwojem cywilizacji ludzie nieustannie doskonalili sposoby i narzędzia komunikacji. Upowszechnienie internetu oraz rozwój technologii cyfrowych nie tylko istotnie wpłynęły na proces komunikacji, ale również sprzyjają pogłębieniu wiedzy na temat jego przebiegu oraz zakresu przekazywanych informacji. Obecnie ludzie nie są bowiem jedynie biernymi odbiorcami treści publikowanych przez nadawców za pośrednictwem radia czy telewizji, ale aktywnie poszukują interesujących ich informacji, wykorzystując do tego m.in. przeglądarki internetowe. Chętnie komentują też bieżące wydarzenia, dzielą się z innymi swoimi spostrzeżeniami oraz inspirują ich do poszukiwania informacji. Ponieważ procesy te są przedmiotem licznych badań i analiz, tworzone są narzędzia, które pozwalają zobrazować to, czym interesuje się dana społeczność i jakich informacji poszukuje w danym czasie. Czy zatem transakcja fuzji Grupy LOTOS z PKN ORLEN budziła zainteresowanie?


Powyższa publikacja udostępniana jest w formule otwartej (open access), z możliwością jej pobrania (PDF) oraz cytowania (ze wskazaniem źródła bibliograficznego). W przypadku pytań do autora proszę o kontakt: pawel.antonowicz@ug.edu.pl